چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

خیلی اعصابم خورده چیکار کنم؟

۴ بازديد

خیلی اعصابم خورده چیکار کنم؟ این طبیعی است که گاهی اوقات عصبی شوید، اما مهم است که اقداماتی را برای مدیریت اعصاب خود انجام دهید تا خسته کننده نشوند. توصیه می کنیم حتما مشاوره اینترنتی با روانشناس خوبی مانند دکتر شقایق درویشی داشته باشید تا به آرامش برسید اما در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

راه های مقابله با خشم

نفس عمیق بکشید:

چند نفس آهسته و عمیق بکشید، دم از بینی و بازدم از طریق دهان. این می تواند به آرامش سیستم عصبی شما و کاهش اضطراب کمک کند.

تمرکز حواس را تمرین کنید: 

بر لحظه حال تمرکز کنید، بدون قضاوت. این می تواند به شما کمک کند تا از افکار و احساسات خود آگاه تر شوید و بیاموزید که آنها را بدون غرق شدن بپذیرید.

حرکت کنید: 

ورزش می تواند به کاهش تنش و کاهش اضطراب کمک کند. نیازی نیست کار سختی انجام دهید، حتی یک پیاده روی کوتاه یا حرکات کششی می تواند کمک کننده باشد.

با کسی صحبت کنید:

به اشتراک گذاشتن احساسات خود با کسی که به او اعتماد دارید می تواند به شما کمک کند کمتر احساس تنهایی کنید و بیشتر مورد حمایت قرار بگیرید.

محرک های خود را شناسایی کنید:

سعی کنید آنچه را که باعث عصبی شدن شما می شود شناسایی کنید و ببینید آیا اقداماتی برای کاهش یا از بین بردن محرک وجود دارد یا خیر.

تکنیک‌های آرام‌سازی را تمرین کنید:

تکنیک‌هایی مانند آرام‌سازی پیشرونده عضلانی، تصاویر هدایت‌شده یا یوگا را برای کمک به آرامش اعصاب خود در نظر بگیرید.


به یاد داشته باشید که همه گاهی اوقات عصبی می شوند و اگر به کمک نیاز داشتید، اشکالی ندارد. اگر عصبی بودن شما با زندگی روزمره شما تداخل دارد، با یک متخصص سلامت روان صحبت کنید.

افکار منفی خود را به چالش بکشید:

اغلب، زمانی که عصبی هستیم، تمایل به داشتن افکار و باورهای منفی داریم. این افکار را با پرسیدن از خود به چالش بکشید که آیا آنها بر اساس واقعیت هستند یا فقط ترس ها و فرضیات شما هستند.

یک برنامه ایجاد کنید:

اگر در مورد یک رویداد یا موقعیت خاص عصبی هستید، سعی کنید یک برنامه عمل ایجاد کنید. این می تواند به شما کمک کند که احساس کنترل و آمادگی بیشتری داشته باشید، که می تواند اعصاب شما را کاهش دهد.


از کافئین و سایر محرک‌ها بپرهیزید: کافئین و سایر محرک‌ها می‌توانند عصبی بودن را بدتر کنند، بنابراین سعی کنید از مصرف خودداری کنید یا آن را محدود کنید.

مراقبت از خود را تمرین کنید:

مراقبت از خود می تواند به کاهش اضطراب کمک کند. این می تواند شامل خواب کافی، خوردن یک رژیم غذایی سالم و وقت گذاشتن برای فعالیت هایی باشد که از آنها لذت می برید.

موفقیت را تجسم کنید:

تصور کنید که با موفقیت موقعیتی را که شما را عصبی می کند مدیریت می کنید. تجسم می تواند ابزار قدرتمندی برای ایجاد اعتماد به نفس و کاهش اضطراب باشد.

از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید:

جملات تاکیدی مثبت را با خود تکرار کنید، مانند "من توانمندم و اعتماد به نفس دارم" یا "من می توانم هر چیزی را که برایم پیش می آید تحمل کنم". این می تواند به تقویت اعتماد به نفس شما و کاهش عصبانیت کمک کند.


به یاد داشته باشید که احساس عصبی بودن طبیعی است و هرکسی آن را متفاوت تجربه می کند. تکنیک های مختلف را امتحان کنید تا آنچه برای شما مفید است را بیابید و در صورت نیاز از جستجوی کمک نترسید.

سازماندهی کنید:

گاهی اوقات عصبی بودن می تواند ناشی از احساس غرق شدن یا بی نظمی باشد. برای کمک به کاهش این احساسات، مدتی را به سازماندهی افکار و محیط خود اختصاص دهید.

قدردانی را تمرین کنید:

تمرکز بر چیزی که برای آن سپاسگزار هستید می تواند به تغییر دیدگاه شما و کاهش اضطراب کمک کند. سعی کنید فهرستی از چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید تهیه کنید یا به سادگی چند دقیقه به چیزهای خوب زندگی خود فکر کنید. اگر هنوز هم اعصابتان خرابه توصیه می کنیم مشاوره روانشناس آنلاین با شقایق درویشی داشته باشید.

هوای تازه دریافت کنید:

گذراندن وقت در بیرون از طبیعت می تواند به کاهش اضطراب و تقویت خلق و خوی شما کمک کند. در پارک قدم بزنید یا زمانی را در حیاط خلوت خود بگذرانید تا اعصاب خود را آرام کنید.

از شوخ طبعی استفاده کنید:

خنده می تواند راهی عالی برای کاهش اضطراب باشد. سعی کنید یک فیلم خنده دار تماشا کنید یا با دوستانی که شما را می خندانند وقت بگذرانید.

راهبردهای مقابله ای را شناسایی کنید: 

در مورد تجربیات گذشته در زمانی که احساس اضطراب می کردید فکر کنید و مشخص کنید که چه راهبردهای مقابله ای برای شما مفید بوده است. این استراتژی ها می تواند شامل مواردی مانند تنفس عمیق، ورزش یا گوش دادن به موسیقی باشد.


به یاد داشته باشید که مدیریت عصبی بودن یک فرآیند مداوم است و ممکن است برای یافتن آنچه برای شما بهترین کار را انجام می دهد، مقداری آزمون و خطا طول بکشد. با خودتان صبور باشید و تکنیک های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که بهترین کار را برای خود پیدا کنید. اگر احساس می‌کنید خسته هستید یا برای مدیریت اعصاب خود تلاش می‌کنید، در جستجوی کمک از یک متخصص سلامت روان دریغ نکنید.


 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.